Mohan Rohini Neendoor

Síntesis de Nanomateriales y su caracterización

Películas delgadas semiconductoras para aplicaciones fotovoltaicas

Síntesis de Nanomateriales

Materiales nanoestructurados

Aportaciones en investigación y académicas

Profesor-investigador de la Facultad de Ingeniería Mecánica y Eléctrica de la Universidad Autónoma de Nuevo León.

Doctor en Ciecnias en Filosofía por el Centro de Investigacion y de Estudios Avanzados del Instituto Politecnico Nacional.

Maestría en Ciencias en  Física Por el PSG Collage de Artes y Ciencias, Coimbatore.

Publicaciones recientes:
Thin films of p-SnS and n-Sn2S3 for solar cells produced by thermal processing of chemically deposited SnS.

Thin film Sn2S3 via chemical deposition and controlled heating – Its prospects as a solar cell absorber.

Thin film solar cells of chemically deposited SnS of cubic and orthorhombic structures.

Deposition and characterization of ultrathin intrinsic zinc oxide (i-ZnO) films by radio frequency (RF) sputtering for propane gas sensing application.

Preparation and characterization of Cu2ZnSnSe4 and Cu2ZnSn(S,Se)4 powders by ball milling process for solar cells application.

Aportaciones al desarrollo institucional

First Rank in Msc Physics, PSG Collage of Arts and Science

Miembro del Sistema de Investigador Nacional (SNI) CONACYT en candidato 2017.

Responsable: dirección de investigación