Juan Manuel De Luna González

Entomología

Helmintología

Parasitología Animal

Enfermedades parasitarias de los animales

Aportaciones en investigación y académicas

Doctorado en Ciencias con Orientación en Manejo de Recursos Naturales por la Facultad de Ciencias Forestales de la UANL.

Maestría en Ciencias con Orientación en Manejo de Vida Silvestre y Desarrollo Sustentable por la Facultad de Ciencias Biológicas de la UANL.

Publicaciones recientes:
Tongue Worm (Pentastomida) Parasites of North American Herpetofauna: Checklist of Species, Identification Key, and New State and Host Records from Mexico.

Three new records of giant water bugs as predators of herpetofauna in North America, with a compilation of records from the New World.

New records of invasive hammerhead flatworms (Platyhelminthes, Geoplanidae, Bipaliinae) from Mexico using a citizen science platform, with an identification key to the species found in North America.

New data on Cyclocosmia loricata (C.L. Koch, 1842) (Aranei: Halonoproctidae) with first description of the male palp.

Diversidad de mantis (Insecta: Mantodea) de Norteamérica, con una clave de identificación ilustrada para familias y géneros.

New state records of the firefly-mimicking cockroach Achroblatta luteola (Blanchard, 1843) (Blattodea: Blaberidae: Panchlorinae) in Mexico.

New records of the striped earwig Labidura riparia (Pallas, 1773) (Insecta: Dermaptera: Labiduridae) in Mexico.

New state records of the humped spider Zosis geniculata (Olivier, 1789) (Araneae: Uloboridae) in Mexico.

Primer registro del escarabajo Postelichus musgravei (Hinton, 1935) para Nuevo León, México, con un listado de especies y clave para los géneros de la familia Dryopidae (Coleoptera: Byrrhoidea) en México.

A new record of a winged stick insect (Phasmatodea) from Mexico, with a checklist and key to the species of the family Pseudophasmatidae from continental North America.

Responsable: Dirección de Investigación