Emmanuel Irineo González Moreno

Endoscopía gastrointestinal.

Enfermedades del páncreas.

Oncología gastrointestinal.

Aportaciones en investigación y académicas

Profesor del Servicio de Gastroenterología de la Facultad de Medicina-Hospital Universitario Dr. José Eleuterio González de la Universidad Autónoma de Nuevo León.

Especialidad en Endoscopía Digestiva Avanzada/Terapéutica, University of Calgary.

Endoscopia Digestiva Avanzada por la Universidad Autónoma de Nuevo León.

Especialidad en Gastroenterología y Endoscopía Digestiva, Universidad Autónoma de Nuevo León.

Especialidad en Medicina Interna por la Universidad Autónoma de Nuevo León.

Publicaciones recientes:
Endosonography-guided transmural drainage of pancreatic fluid collections: comparative outcomes by stent type

Morphology of the major papilla predicts ERCP procedural outcomes and adverse events.

Úlceras esofágicas «en beso» inducidas por doxiciclina.

The impact of pregnancy on the outcome of biliary acute pancreatitis.

Educational interventions are associated with improvements in colonoscopy quality indicators: a systematic review and meta- analysis.

Characteristics and Outcomes of ERCP at a Canadian Tertiary Centre: Initial Results from a Prospective High-Fidelity Biliary Endoscopy Registry.

Su1035 educational interventions are associated with improved adenoma detection rates: a systematic review and meta-analysis.

Aportaciones al desarrollo institucional

Miembro del Sistema Nacional de Investigadores Nivel I.

Responsable: Dirección de Investigación