Alexandra Tijerina Sáenz

Técnicas de Laboratorio Clínico

Absorciometría dual de rayos X

La ingesta de alimentos

Aportaciones en investigación y académicas

Profesor – Investigador de la Facultad de Salud Pública y Nutrición de la Universidad Autónoma de Nuevo León.

Doctorado en Nutrición y Ciencias de los Alimentos por la Universidad de las Islas Baleares.

Centro de Investigación en Salud Pública y Nutrición, Laboratorio de Composición Corporal, México.

Publicaciones recientes:
Levels of Aflatoxin M1 in Breast Milk of Lactating Mothers in Monterrey, Mexico: Exposure and Health Risk Assessment of Newborns.

Association between bone mineral density and metabolic syndrome among perimenopausal women.

Development and Validation of a Semiquantitative Food Frequency Questionnaire to Assess Dietary Intake in 40-65-Year-Old Mexican Women.

Comparison of perceived weight as ideal against ideal body weight formulas and body mass index of 22 kg/m2 in young adult women.

Basic‐education mexican teachers’ knowledge of biotechnology and attitudes about the consumption of genetically modified foods*.

Responsable: Dirección de Investigación