Adela Verónica González Pérez

Materiales nanoestructurados

Polímeros conductores

Células solares

Aportaciones en investigación y académicas

Profesor-investigador de la Facultad de Ingeniería Mecánica y Eléctrica de la Universidad Autónoma de Nuevo León.

Doctorado en Ciencias con Orientación en Química de los Materiales de la Facultad de Ciencias Químicas de la Universidad Autónoma de Nuevo León.

Maestría en Ciencias con Orientación en Procesos Sustentables de la Facultad de Ciencias Químicas de la Universidad Autónoma de Nuevo León.

Publicaciones recientes:
Nanoremediation and nanobioremediation in water treatment: the search for an eco-friendly alternative.

Organic-inorganic hybrid solar cells based on 1D ZnO/P3HT active layers and 0D Au as cathode.

Preparation, optical characterization and stability of gold nanoparticles by facile methods.

Synthesis of poly (3-hexylthiophene) active layer with ZnO nanorods and AU nanoparticles for the fabrication of hybrid plasmonic solar cells.

Obtención de nanopartículas de curcumina, a partir del extracto de cúrcuma longa.

Nanomaterials for Printing Technology: A Revolution in Industrial Manufacturing

Libro: Ecomaterials in Solar Cell Design