Rubén Omar Torres Barrera

Síntesis.

Catacterización.

Química Verde.

Aportaciones en investigación y académicas

Doctoral Stay on Universidad de Chile, Santiago, Chile.

Posdoctoral research on Universidad Nacional de Tucumán, Tucumán, Argentina.

PUBLICATIONS

Nora Elizondo-Villarreal, Ricardo Obregón-Guerra, Manuel García-Méndez, Ana-Patricia Sánchez-Espinoza, María-Aracelia Alcorta-García, Ruben O. Torres-Barrera, Víctor Coello and Víctor M. Castaño; “NANOMODIFICATION OF A NATURAL CLINOPTILOLITE ZEOLITE”, Rev.Adv. Mater. Sci. 47 (2016) 74-78

ORAL PRESENTATIONS

Canadian – American – Mexican, CAM 2015 Graduate Student Physics Conference 1. “Biosynthesized Silver Nanoparticles using Capsicum Genre Fruit Extract” September 10-12, 2015, Oaxaca México.

POSTER PRESENTATONS

NANOTECH 8 8th International topical meeting on Nanostructured Materials and Nanotechnology. 6th International symposium on Advances materials and Nanostructures. 1. “Nanostructured cerium oxide particles via hydrothermal method” May 23-25, 2011, Chiapas México.

LIV Mexican Physics National Congress

1. “Cerium Oxide Nanoparticles via Hydrothermal”

2. “Gold Nanoparticles via Green Chemestry using Aloe Barbadensi”

October 9-14, 2011, Yucatan México

LV Mexican Physics National Congress

1. “Nanostructured Cerium Oxide via hydrothermal using three kinds of tetrahedral mineralizers”

2. “Synthesis of Nanostructured Hydroxylapatite with egg shells as calcium precursor for bone implant” October 8-12, 2012, Michoacán México

LVI Mexican Physics National Congress

1. “Nanostructured ZnO via Hydrothermal”

2. “Silver nanoparticles via Green Chemestry synthesis using Geranium phaeum” Oct 28 – Nov 1, 2013, San Luis Potosí México

LVIII Mexican Physics National Congress

1. “Silver nanoparticles with non-conventional synthesis methods”

2. “Silver nanoparticles with Biosynthesis using Serrano Pepper (Capsicum Annuum) as a reductor”

3. “Gold nanoparticles via Polyol Method” October 6 – 10, 2014, Sinaloa México.

Aportaciones al desarrollo institucional

Establecer vínculos con otras instituciones nacionales e internacionales, fomentando la presencia de la UANL en diversas latitudes.

Responsable: dirección de investigación