Ricardo Martín Cerda Flores

1. Population Genetics in Mexicans with and without multifactorial diseases.

2. Assessment of heritability and/or concordance of quantitative and qualitative markers in Mexican families.

3. Validation of candidate gene association reported in literature in Mexicans families with and without diabetes, cancer, obesity, cardiovascular disease, and hypertension.

4. Evaluation of Gene-Environment-Behavior-Culture interaction.

5. Predictions of the risk of multifactorial diseases in healthy undiagnosed Mexican populations using validated ‘Online Risk Calculators’.

Aportaciones en investigación y académicas

1. 366 Research Items. Ver Resumen CV.

Aportaciones al desarrollo institucional

Asesor de Estadística en el Depto. de Microbiología de la FCB. Monterrey, N.L. 1983‑1985.

Visiting research instructor in population genetics The University of Texas. Enero 1990‑Enero 1991.

Columbia University in the City of New York Visiting scientist in genetic epidemiology. Marzo 1993‑Marzo 1994.

Visiting research instructor in population genetics The University of Texas.. Marzo 1994‑Marzo 1996.

Visiting research instructor in population genetics The University of Texas. 1997‑Noviembre 2002

IMSS Investigador titular “A”Jefe de la División de Genética, 1981- Diciembre 15 de 2009.

Facultad de Enfermería, Profesor-Investigador de tiempo completo Titular A. Monterrey, N.L. 2009‑A la fecha.

The University of Texas- Pan American. Visiting research in computer sciencie. Abril 2011‑Julio 2011.

Tecnologico de Monterrey. Profesor AdjuntoJunio 2016-A la fecha.

Uno de los 15 integrantes de la carrera de Biotecnología Genómica.

Responsable: Dirección de Investigación