Michel Fernando Martínez Reséndez

Epidemiología y Control de Infecciones.

Infecciones y Co-infecciones en pacientes con VIH/SIDA.

Arbovirosis.

Clorhexidina

Aportaciones en investigación y académicas

Profesor – investigador del Servicio de Infectología de la Facultad de Medicina, Hospital Universitario “Dr. José Eleuterio González” de la Universidad Autónoma de Nuevo León

Especialidad en Medicina Interna.

Especialidad en Infectología.

Publicaciones recientes:
Species distribution and antifungal susceptibility patterns of Aspergillus isolates from clinical specimens and soil samples in Mexico.

Outbreak of Candida auris infection in a COVID-19 hospital in Mexico.

Rapid improvement of a critically ill obstetric patient with SARS-CoV-2 infection after administration of convalescent plasma.

First case of Candida auris isolated from the bloodstream of a Mexican patient with serious gastrointestinal complications from severe endometriosis.

The underrated nervous system involvement by COVID-19.

Initial experience in Mexico with convalescent plasma in COVID-19 patients with severe respiratory failure, a retrospective case series.

Aportaciones al desarrollo institucional

Miembro del Colegio de Infectología de Nuevo León.

Jefe de la Unidad de Vigilancia Epidemiológica de TecSalud y líder del Programa COVID-19.

Responsable: Dirección de Investigación